Bankowość: Pechowy bankomat

IMG_20161220_120408Przy al. Solidarności w Poznaniu bankomat Pekao SA pobrał z konta klientce 1400 złotych, jednak kwoty tej nie wypłacił. Tuż przed świętami z konta pechowej klientki ubyła ta kwota, choć kobieta jej fizycznie nie otrzymała. Na wyjaśnienie sprawy trzeba było kilka dni poczekać. 

Klientka natychmiast złożyła reklamację najpierw w banku Pekao na Solidarności, gdzie korzystała z bankomatu, a następnie w swojej macierzystej placówce, czyli w banku Millenium, gdzie ją skierowano.

W placówce Millenium powiedziano, że pieniądze po odblokowaniu powrócą na konto. Spytaliśmy, jak często dochodzi do takich sytuacji, że bankomat nie wypłaca, choć z konta pobiera? I jak długo w takich sytuacjach trzeba czekać na zwrot gotówki na konto?

– Każdego dnia klienci banków dokonują tysięcy wypłat gotówki w bankomatach i zdarza się, że któraś z transakcji może nie dojść do skutku. W takich sytuacjach właściciel bankomatu sprawdza czy transakcja przebiegała prawidłowo oraz weryfikuje stan gotówki w bankomacie. W przypadku, gdy dany bankomat miał awarię i obciążył konto klienta pomimo braku wypłaty, właściciel bankomatu dokonuje zazwyczaj automatycznego zwrotu kwoty transakcji. Zwroty realizowane są w okresie kilku dni od dnia nieudanej wypłaty. Przytoczona sprawa wypłaty przez klientkę Banku Millennium została już rozwiązana. Nasz Bank potwierdził to dziś z klientką i reklamacja została zamknięta. W sytuacji, w której właściciel bankomatu nie zrealizuje automatycznego zwrotu, wypłatę reklamuje się na podstawie przepisów organizacji płatniczych Visa/MasterCard/American Express. Proces reklamacyjny w tej sytuacji trwa od kilku do kilkudziesięciu dni – poinformowała Małgorzata Nasiłowska, Bank Millennium Spółka Akcyjna, Dep. Komunikacji Marketingowej.

Klientka potwierdziła fakt zwrotu rzeczonej kwoty, oddając, iż obsługa banku Millenium okazała się bardzo pomocna w wyjaśnianiu tej sytuacji.

Pozostaje problem pechowego urządzenia. Ten akurat bankomat banku Pekao SA przy al. Solidarności w gmachu Winogrady Business Center często się psuje. Pani z obsługi tego banku stwierdziła, iż takie rzeczy mogą się zdarzać. Dodała, że urządzenia w okresie przedświątecznym są „przeciążone”. Klientka często korzysta z bankomatów w tym budynku, wyjaśnia, że właśnie ten często bywa nieczynny, bez względu na porę roku.

Zwróciliśmy się do banku Pekao SA o informację na temat statystki awaryjności bankomatów w tym właśnie banku. Mimo trzykrotnego ponowienia zapytania, odpowiedzi zwrotnej nie otrzymaliśmy.

(wal)

IMG_20161220_120458

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *