DPD: Kurier nie dotarł…

IMG_20170306_151931Prawdziwego pecha miała klientka, chcąca przesłać zamówiony towar do odbiorcy. Korzystając z serwisu Furgonetka.pl nadała trzy przesyłki, tydzień czekała na ich odbiór przez kuriera DPD. Nie pomogło nawet trzykrotne monitowanie w serwisie Furgonetka.pl. Ostatecznie przesyłki trafiły do pocztowego okienka, już bez pośrednictwa kuriera.

Dwie pierwsze z pechowych przesyłek zostały nadane 24 lutego, a trzecia – 27 lutego rano z odbiorem 27 lutego /poniedziałek/ między 13.00 a 16.00. Wszystkie paczki zostały nadane poprzez serwis Furonetka.pl oraz opłacone z góry. Usługę miała zrealizować firma DPD. Jednak kurier nie stawił się ani w poniedziałek, ani następnego dnia. Klientka monitowała w serwisie Furgonetka.pl i została poinstruowana, że musi odnowić zlecenie. Tak uczyniła. Odbiór miał nastąpić dnia następnego – jednak znowu bez rezultatu. Paczki wciąż czekały. Spotkany w budynku klientki przypadkowy kurier firmy DPD odmówił odebrania tych przesyłek, tłumacząc, iż może realizować tylko własne zlecenia, a wymienionego nie ma w swoim spisie zadań. Klientka ponowiła zlecenie, licząc, że trzeci raz to już na pewno się uda. Nic bardziej mylnego. W piątek kurier także się nie pojawił. Klientka miała już dosyć tłumaczenia swoim odbiorcom, dlaczego przesyłki jeszcze nie dotarły i poszła z paczkami na pocztę.

Przez cały tydzień trwała też wymiana korespondencji z serwisem Furgonetka.pl. Powtarzała się informacja następującej treści: “Szanowni Państwo, zlecenie nie zostało zrealizowane z przyczyn serwisowych. Serdecznie przepraszamy”. Furgonetka.pl tłumaczyła też klientce, że nie udało się jej skontaktować z kurierem DPD i nie wiadomo, dlaczego nie odebrał przesyłek. Ale zapewniała, że po ponowieniu zlecenia teraz już na pewno kurier odbierze paczki. “W odpowiedzi na wszystkie Państwa wiadomości: jest nam przykro, że po raz kolejny nie dochodzi do odbioru ze strony przewoźnika DPD, interweniujemy od godzin porannych i na dziś uzyskaliśmy zapewnienie, że przesyłki 000054007960U, 0000054007959U, 0000054150457U zostaną odebrane do godziny 16:00. Poniżej przekazujemy informację od przewoźnika w sprawie dnia wczorajszego: Szanowni Państwo, zlecenie nie zostało zrealizowane z przyczyn serwisowych. Serdecznie przepraszamy za brak informacji w dniu realizacji zlecenia”.

Ostatecznie po tygodniu ponawiania zlecenia i takiej właśnie wymianie korespondencji przesyłki nadal nie zostały odebrane przez kuriera i klientka podjęła decyzję o osobistym nadaniu ich za pośrednictwem Poczty Polskiej. Klientka jednak zastanawiała się, kto zawinił w tej sytuacji? Serwis Furgonetka.pl, która niezbyt skutecznie realizuje swoje pośrednictwo kurierskie czy też wyłącznie firma DPD?

– Furgonetka.pl odpowiada przed Użytkownikiem za zrealizowanie Usługi tzn. za przekazanie zlecenia odbioru oraz za prawidłowe funkcjonowanie serwisu internetowego. Zgodnie ze poprzednią korespondencją, uczyliśmy wszystko co w naszej mocy, aby zlecenie zostało zrealizowane. Przyczyny 3 krotnego nieodebrania przesyłki wyjaśnił przewoźnik DPD w korespondencji, która również została przekazana nadawcy.  Klient nie jest odsyłany z reklamacją do przewoźnika, tylko składa ją za naszym pośrednictwem i my również pomagamy w skompletowaniu wymaganych dokumentów – wyjaśnia nam serwis Furgonetka.pl.

–  Z informacji uzyskanych z oddziału wynika, że zlecenie nie zostało zrealizowane z winy naszego kuriera. Za obsługę rejonu, z którego należało odebrać przesyłki, było odpowiedzialnych dwóch kurierów. Z jednym z podwykonawców została w tamtym czasie zakończona współpraca i dlatego obsługę wszystkich zleceń powierzono innemu kurierowi w zastępstwie. Przedział czasowy wskazany w zleceniu obejmował godziny 13:00-16:00, jednak kurier stawił się po odbiór po wskazanej godzinie. Mogło to wynikać z nadmiaru zleceń, ale niezależnie od tego stanowi to uchybienie obowiązkom.  Sprawa została przekazana wczoraj przełożonym kuriera i wyciągnięto wobec niego konsekwencje służbowe. Jednocześnie biuro obsługi klienta nawiązało wczoraj kontakt z Klientem i zadeklarowało gotowość zrealizowania odbioru na koszt DPD, jednakże przesyłka została już nadana przez innego operatora. Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Uprzejmie prosimy Klienta o przyjęcie serdecznych przeprosin za niedogodności, jakie stały się jego udziałem. Dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje nie miały więcej miejsca – wyjaśniła nam Małgorzata Maj, PR Manager DPD.

Pechowa klientka przyjmuje te przeprosiny i nie traci wiary w pośrednictwo kurierskie w realizowaniu przesyłek. Najważniejsze, że te pechowe ostatecznie trafiły do zniecierpliwionych odbiorców.

(wal)

AKTUALIZACJA /8.03.2016/

Dziś otrzymaliśmy od serwisu Furgonetka.pl dodatkowe wyjaśnienia, które przytaczamy:

– Wszelkie informacje jakie zdołaliśmy uzyskać w ramach interwencji e-mailowej jak i telefonicznej przekazaliśmy na bieżąco klientce. Niestety przewoźnik DPD informował jedynie o przyczynach serwisowych (technicznych) bez podania dokładnej przyczyny. Niestety pracownikom infolinii firmy DPD także nie udało się skontaktować telefonicznie z kurierem przypisanym do zlecenia.
Klientka otrzymała od nas w dniu dzisiejszym dodatkowe wyjaśnienia, przeprosiny oraz rekompensatę w postaci kodu rabatowego – poinformował serwis Furgonetka.pl.

(wal)

You may also like...

3 Responses

  1. robson pisze:

    Też już czekam od tygodnia na kuriera DPD i nie wiem co mam mówić klientowi. DPD cały czas mi obiecuje, że jak odnowię zlecenie, to na drugi dzień kurier się zjawi. A to jakieś błędne koło. Już jestem załamany, a żeby się skontaktować z biurem obsługi klieanta, przez 20-30 minut trzeba wysłuchiwać melodyjek, od czego już mi głowa pęka. DPD mimo pięknej pogody na zewnątrz zepsuł mi cały tydzień.

  2. marcin pisze:

    Firma DPD to jakaś kpina .Uszkodzili mi przesyłkę a o odszkodowaniu to lepiej się nie starac bo szkoda nerwów .
    Znajomy który prowadzi firmę ma całą mase spraw prowadzonych przeciwko firmie DPD o nienalezytym wykonaniu usługi

  3. podwójnie pisze:

    Od 3 tygodni walczę z DPD przez furgonetka.pl. Raz wznawiałam przez tydzień, drugą paczkę przez 3 dni. W obu przypadkach kurier nie odebrał przesyłki (kuriera znam i bardzo dba o nasz region) i nadałam ją innym przewoźnikiem także przez furgonetka.pl Wydaje mi się, że “przyczyny serwisowe” jak dostałam w odpowiedzi emaliowej, są rzeczywiście po stronie DPD lubi przez pośrednika paczki mają mniejszy priorytet, który potrafi zejść poza odbiór.

Odpowiedz na „robsonAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *