PKP: Pasażer w kolejce

Pasażerka z Poznania chciała przez internet kupić bilet do Puław. Na stronie ukazał się jednak napis, że nie ma możliwości zakupu online i należy udać się do kas. Strona www PKP Intercity nie podpowiedziała, by kupić odrębne bilety (fot. 1). Pasażerka zatem udała się na poznański dworzec główny, a tam – ogromna kolejka do kas (fot. 2). 

pkp IMG_20170731_114719

Zwróciliśmy się do PKP z pytaniem o brak możliwości zakupu biletu przesiadkowego, a także o to, dlaczego podaż nie jest dostosowana do popytu – czyli dlaczego PKP nie uwzględnia zwiększonego zapotrzebowania na bilety w okresie wakacyjnym. Dlaczego nie można zwiększyć obsady stanowisk kasowych, by ulżyć podróżnym?

– W przypadku kiedy pasażer chce kupić bilety na dwa oddzielne pociągi za pomocą systemu e-IC np. z przesiadką w Poznaniu, musi dokonać zakupu dwóch biletów w odrębnych transakcjach. PKP Intercity cały czas pracuje nad rozwojem internetowego systemu sprzedaży. Klienci mogą w nim nabyć m.in. bilety na rower, psa, bilety okresowe czy weekendowe. Dodatkowo w ostatnim czasie pasażerowie otrzymali możliwość zakupu kilku biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Przewoźnik w niedługim czasie planuje umożliwić podróżnym zakup biletów na przejazd więcej niż jednym pociągiem za pośrednictwem Internetu. O terminie wdrożenia tego rozwiązania poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem. Na dworcu Poznań Główny do dyspozycji podróżnych są 4 kasy biletowe PKP Intercity, 4 stanowiska w Centrum Obsługi Klienta, a także 11 biletomatów – odpowiedziała Agnieszka Serbeńska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity S.A.

Nasz komentarz

Niestety, pani rzecznik nie wyjaśniła, dlaczego podaż nie jest dostosowana do popytu – czyli dlaczego PKP nie uwzględnia zwiększonego zapotrzebowania na bilety w okresie wakacyjnym. Dlaczego nie można zwiększyć obsady stanowisk kasowych, by ulżyć podróżnym? Najwyraźniej “4 kasy biletowe PKP Intercity, 4 stanowiska w Centrum Obsługi Klienta, a także 11 biletomatów” – to za mało, skoro te kolejki wciąż malowniczo się wiją przed kasami. Nie wiemy także, dlaczego przez te wszystkie lata funkcjonowania systemu internetowej sprzedaży biletów nie udało się uruchomić sprzedaży biletów przesiadkowych. Nie wiemy także, dlaczego strona www PKP Intercity nie podpowiada rozwiązania wskazanego przez panią rzecznik – by nabyć odrębne bilety. Oczywiście, to bardzo dobrze, że w ogóle taki system działa, jednakże nasze zasadnicze pytania pozostają retoryczne…

(wal)

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *