Kalisz: Kurierka odmówiła wniesienia paczki

Kurierka dostarczająca przesyłkę w Kaliszu poprosiła adresatkę, starszą panią, by sama sobie dźwigała po schodach paczki z ulicy, bo są za ciężkie. Przedstawiciel firmy kurierskiej przeprasza.  

Otrzymaliśmy informację od klientki z Kalisza, iż kurierka odmówiła dostarczenia do niej pod podany na przesyłce adres paczki. Kurierka zażądała, żeby odbiorca, starsza pani, sama sobie wniosła paczkę. Uzasadniła to faktem, że nie będzie dźwigać ciężkich paczek. Powiedziała, że to jest zgodne z przepisami, ponieważ kobiety-kurierki nie noszą ciężarów powyżej 30 kg, a paczka ma właśnie 30 kg. W takim razie dlaczego kurierka przyjęła paczkę do realizacji, która przekraczała jej możliwości fizyczne i w dodatku ze względu na ciężar była niezgodna z przepisami? Kurierzy przecież są od tego, by dostarczać paczki o różnych gabarytach i ciężarze pod wskazany adres, a nie obok – w tym przypadku pod bramę na ulicy. W takcie wyjaśniania tej sprawy, okazało się, że nie była to jedna 30-kilogramowa paczka, ale 3 odrębne, o wadze nieprzekraczającej 10 kg. Ale kurierka i tak odmówiła wnoszenia paczek. Kurierka przyjechała nieoznakowanym mercedesem, wyglądającym na auto prywatne, stąd odbiorczyni nie miała pewności, kto dostarcza te paczki. Ostatecznie wnieśli je jacyś mężczyźni, których ta kurierka chyba poprosiła z ulicy o pomoc, jacyś przypadkowi przechodnie. W trakcie tej całej sytuacji kurierka była bardzo nieprzyjemna, awanturowała się. Na koniec powiedziała, że ona tu więcej nie przyjedzie, bo nie ma windy. Paczka zatem dotarła pod adres, ale po bardzo nieprzyjemnej sytuacji i awanturze ze strony kurierki.

O wyjaśnienie tej sytuacji zwróciliśmy się do firmy kurierskiej.

– Niniejszym, działając w imieniu DPD Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej zwaną „DPD Polska” lub „Spółką”), w odpowiedzi na skierowane do Spółki zgłoszenie dotyczące paczki o numerze 0000171400104U (dalej zwana: „Przesyłką”), informuję, iż w wyniku wnikliwego i wszechstronnego postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez Spółkę ustalono, iż Przesyłka na skutek błędnego działania Kurierki została doręczona niezgodnie z procedurą. Uprzejmie informuję, że usługa „od drzwi do drzwi” realizowana jest dla paczek o wadze do 31,5 kg. W związku z zaistniałym zdarzeniem, po wyjaśnieniu jego okoliczności, zostały podjęte wszelkie możliwe działania wynikające z obowiązujących w DPD Polska procedur, mające na celu wyeliminowanie podobnych zdarzeń w przyszłości. Spółka pouczyła Kurierkę w zakresie standardów dostarczania przesyłek oraz obsługi Klienta. Bardzo prosimy Klientkę o przyjęcie przeprosin za niewłaściwe zachowanie Kurierki – wyjaśnia Mateusz MarcinkiewiczSpecjalista ds. Kontroli Jakości Obsługi Klienta.

Przeprosimy przekazujemy Czytelniczce.

(wal)

Fot. Zrzut ze strony internetowej firmy kurierskiej

d

 

 

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *