Winogrady: OZ: Kosztownie dewastowane windy

Windy w wieżowcach psują się, ale awarie najczęściej spowodowane są działaniem wandali.

Na os. Zwycięstwa 14 niedawno były zepsute obie windy, o czym informowaliśmy. Jedna jest zablokowana na parterze, druga na 5 piętrze. Ponadto – windy są dość awaryjne, dlaczego tak się dzieje? Może warto wybrać innego operatora obsługi wind, zrezygnować z SUAID? Jaki jest miesięczny koszt utrzymania wind i jakie są opłaty wnoszone do SUAID? To opłata ryczałtowa, czy też za poszczególne interwencje? Mieszkańcy zauważają też, że windy nie są właściwie ustawione – kiedy ktoś jedzie na wyższe piętro, np. na 12, a inny lokator czeka na windę na 14 piętrze, to powinna ona jechać tam, by niejako po drodze go zabrać. Tak się nie dzieje, winda jedzie na dół, a przywoływana jest druga kabina z parteru. Podobnie – kiedy ktoś wzywa windy na górne piętro, przyjeżdżają obie. Wszystkie te pytania zadaliśmy administracji osiedla Zwycięstwa, gdyż właśnie tam doszło do zablokowania obu wind.

– Odnosząc się do poniższych pytań w sprawie wind wyjaśniam, że: Na Osiedlu Zwycięstwa co miesiąc jest zgłaszanych ok. 10 spraw związanych z wandalizmem tj. zaklejanie fotokomórek w drzwiach, wystawianie drzwi z prowadnic, kopanie po drzwiach i w efekcie ich wykrzywianie, niszczenie przycisków wezwań, wrzucanie śmieci do szybu windowego (makulatury). Najczęściej aktom wandalizmu podlegają windy w budynku nr 28 na Osiedlu Zwycięstwa. Poza powodami technicznymi – dewastacja. Odblokowanie kurtyny świetlnej: 92 zł; wstawienie drzwi: 148 zł; wymiana przycisku wezwań: 147 zł; wymiana prowadnika drzwi: 358 zł; usuwanie przerwy: 93 zł. W windach i na tablicy ogłoszeń widnieją numery alarmowe do firmy konserwującej i naprawiającej dźwigi. Pogotowie jest czynne całą dobę. Od szybkości zgłoszenia zależy czas oczekiwania na naprawę; Administracja nie zawsze jest powiadamiana o awarii, często Mieszkańcy zgłaszają bezpośrednio do firmy awarię – wyjaśniła Marta Maksimowicz, Administrator Osiedla Zwycięstwa.

 

Jedna uwaga jest szczególnie cenna – mieszkańcy powinni sami powiadamiać o awarii, a im szybciej to uczynią, tym szybciej problem zostanie rozwiązany. Należy zatem zrezygnować z myślenia typu “niech KTOŚ się tym zajmie, no bo dlaczego akurat ja?”.

 

(wal)

Pierwotna publikacja na stronie: winogrady.org

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *