1 maja tramwaje linii nr 4 i 10 wracają na pętlę Połabska. Remont zakończy się zgodnie z planem 30 kwietnia. Wymieniona została sieć trakcyjna na ul. Murawa oraz układ torowy na pętli Połabska.
Prace rozpoczęły się 1 marca w czasie mrozów. Nie przeszkodziły one jednak w postępie prac ani w terminowym ich zakończeniu. Na pętli Połabska pojawiło się nowe torowisko. Dzięki wymianie podkładów, rozjazdów i szyn tramwaje pojadą znacznie ciszej. Wytyczono również i utwardzono nową ścieżkę od strony przystanku autobusowego przy Al. Solidarności, wyremontowano chodnik wokół pętli oraz odświeżono infrastrukturę przystankową. Na ul. Murawa przebudowano sieć trakcyjną, nowe słupy wraz z osprzętem pojawiły się na odcinku od ul. Winogrady do ronda Solidarności.
Na dwa miesiące trasę zmieniły tramwaje linii nr 4 i 10, które zostały skierowane do pętli Wilczak.
Przebudowa na ul. Murawa to był pierwszy z zaplanowanych na ten rok remontów. W tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej Miasto przeznaczyło 25 milionów złotych. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. Obecnie trwają prace torowe na ul. Hetmańskiej, które zakończą się 30 czerwca. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej ul. 28 Czerwca 1956r. od ul. Hetmańskiej do pętli Dębiec i przebudowy przejazdów na skrzyżowaniach Grunwaldzka/Grochowska oraz Wojska Polskiego/Wołyńska.
Pliki do pobrania
Biuro Prasowe ZTM
Pierwotna publikacja na stronie: winogrady.org