„Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów. W ramach projektu, podczas dyżurów pełnionych pod bezpłatnym numerem 800-190-590, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.
Dyżury odbywają się cyklicznie każdego miesiąca, począwszy od 6 marca br.
W styczniu br. na Telefonicznej Informacji Pacjenta będą dyżurować następujące organizacje:
22 stycznia (wtorek) – 15:00 – 18:00 Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Reumatyków „REF” – organizacja po raz pierwszy na dyżurze;
Zakres prowadzonych porad:
- informowanie czym jest reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) i inne choroby reumatyczne, głównie zapalne
- popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia chorób reumatycznych,
- informowanie o terapiach w chorobach reumatycznych, głównie zapalnych,
- wsparcie dla osób z chorobami reumatycznymi, szczególnie dla osób niepełnosprawnych
23 stycznia (środa) – 11:00 – 13:00 Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej SYNTONIA;
Zakres prowadzonych porad:
- jak rozumieć zmiany w zachowaniu osób starszych,
- co robić gdy bliscy tracą pamięć,
- jak rozmawiać z osobami starszymi, w tym z osobami cierpiącymi na zaburzenia pamięci i choroby neurodegeneracyjne (ch.Alzheimera),
- jak podtrzymać sprawność umysłową i samodzielność podopiecznych,
- jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą opiece, zwłaszcza opiece nad osobą bliską.
24 stycznia (czwartek) – 15:00 – 17:00 Stowarzyszenie pomocy Chorym na mięsaki SARCOMA – organizacja po raz pierwszy na dyżurze;
Zakres prowadzonych porad:
- Udzielanie porad i przekazywanie informacji dotyczących organizacji procesu diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych;
- Pomoc i wsparcie pacjentów onkologicznych oraz ich bliskich;
- Informowanie o nowotworach tkanek miękkich, kości oraz czerniaków.
30 stycznia (środa) – 12:00 – 16:00 Stowarzyszenie Osób z MTM UroConti
Zakres prowadzonych porad:
- informowanie czym jest NTM
- popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia nietrzymania moczu
- wsparcie dla osób z problemem nietrzymania moczu i ich rodzin.
31 stycznia (czwartek) – 14:00-16:00 Fundacja Onkocafe – Razem Lepiej
Zakres prowadzonych porad:
- poradnictwo w zakresie radzenia sobie z chorobą nowotworową;
- psychoedukacja;
- konsultacje z zakresu leczenia onkologicznego.
Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej:
http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo
Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.
Departament Dialogu Społecznego i Komunikacji RPP