W piątek, 30 listopada, kończy się tegoroczny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego – rowery będzie można wypożyczać do północy, potem stacje zostaną wyłączone. W przyszłym roku na użytkowników czekają nowości!
Tegoroczny sezon PRM jest absolutnie rekordowy. Do dyspozycji użytkowników oddano 109 stacji PRM (oraz dodatkowo cztery tzw. sponsorskie, finansowane przez partnerów biznesowych operatora). Przez 9 miesięcy poznaniacy jeździli na rowerach ponad 1,65 miliona razy. To średnio 4 wypożyczenia na minutę przez cały czas trwania sezonu! W systemie zarejestrowało się w tym roku niemal 50 tysięcy nowych użytkowników, a ich liczba zbliżyła się do 150 tysięcy.
Średni czas jednego wypożyczenia Poznańskiego Roweru Miejskiego w tym roku to 16 minut i 14 sekund. Oznacza to, że łącznie poznańscy rowerzyści spędzili w jednym sezonie na rowerach ponad 445 000 godzin, czyli przeszło 50 lat!
– Za każdą z tych liczb stoją ludzie, którzy skorzystali z możliwości wypożyczenia roweru miejskiego. To dla nich, a także dla osób, które planują przesiąść się na rower, konsekwentnie rozwijamy system – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Kończymy siódmy już sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, który corocznie bije kolejne rekordy. W przyszłym roku, oprócz rozwiązań doskonale już znanych, pojawią się nowości: rowery IV generacji, czyli funkcjonujące w systemie bezstacyjnym. Kilkaset nowych rowerów w Poznaniu powinno przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie tym sposobem poruszania się po mieście.
Warto przeczytać artykuł „Umowy na system publicznego roweru miejskiego podpisane. Operatorem będzie NB Poznań Spółka z o.o.”:
W 2019 roku mieszkańcy i turyści nadal będą mieli do dyspozycji 1200 rowerów III generacji w 109 stacjach, a dodatkowo 435 rowerów IV generacji. Wyznaczonych zostanie 97 stref (w tym strefa obejmująca ścisłe centrum), w których będzie można wypożyczyć i oddać rower najnowszego typu.
– Poznański Rower Miejski dzięki kolejnym rozbudowom staje się coraz bardziej praktycznym środkiem transportu i zyskuje nowych użytkowników. Poznań jest modelowym przykładem systematycznego i racjonalnego rozwoju tej formy komunikacji. Jesteśmy dumni, że współtworzymy ten projekt od samego początku, i bardzo się cieszymy, że będziemy go kontynuować przez kolejne 4 lata – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska.
Najpopularniejsze stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego 2018:
- Półwiejska
- Kórnicka
- Rondo Rataje
- Plac Wiosny Ludów
- Małe Garbary
Najpopularniejsze trasy 2018:
- Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa
- UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa do Os. Sobieskiego
- Półwiejska do Plac Wiosny Ludów
- Rondo Rataje do Os. Oświecenia
- Zielona do Kórnicka
Agnieszka Smogulecka
Rzecznik prasowy
Zespół Komunikacji Społecznej
Pierwotna publikacja na stronie: winogrady.org