Pakiet Podróżnika już w sprzedaży

Pakiet Podróżnika - logoPolska kolej stała się jeszcze bardziej nowoczesna i przyjazna pasażerom. W sprzedaży jest już Pakiet Podróżnika. W kasach kolejowych PKP Intercity, POLREGIO i PKP SKM w Trójmieście można kupić pakiet biletów na przejazd pociągami trzech przewoźników i podróżować z nim niemal do każdego zakątka kraju.

Kolej w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjna. Tylko w I półroczu liczba osób korzystających z jej usług przekroczyła 150 mln. To najwyższy wynik osiągnięty w ciągu ostatnich 10 lat i doskonały dowód na to, że pasażerowie doceniają zachodzące na kolei zmiany. Aby utrzymać pozytywny trend, polscy przewoźnicy wychodzą do swoich podróżnych z nowym rozwiązaniem.

Pakiet Podróżnika to inicjatywa koordynowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, która pozwala pasażerom na nabycie w jednym miejscu i jednej transakcji biletu na przejazd pociągami trzech różnych przewoźników. Stworzony na potrzeby systemu program daje możliwość wyboru najtańszego połączenia, biorąc pod uwagę ofertę PKP Intercity, POLREGIO i PKP SKM w Trójmieście. Dla pasażera udającego się w podróż pociągiem oznacza to przede wszystkim sporą oszczędność czasu przy zakupie biletów. Co ważne, w ramach Pakietu Podróżnika uwzględniane są wszystkie zniżki i oferty handlowe każdego z przewoźników.

– Bardzo się cieszę, że Pakiet Podróżnika zaczyna funkcjonować – to duże ułatwienie dla podróżnych, ale i dobry punkt wyjścia do pogłębiania projektu Wspólnego Biletu. Zaczynamy od wspólnego biletu spółek należących do Skarbu Państwa, a kolejnym krokiem będzie – oby jak najszybsze – przyłączenie się do nas kolejowych przewoźników szczebla samorządowego – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa.

– Wspólny bilet to ambitny projekt, który widzimy szeroko. Dzisiaj wdrażamy jego pierwszy, pilotażowy etap. Już teraz wprowadzamy kluczową funkcjonalność, która uprości pasażerom podróż. Chcemy włączyć do projektu innych przewoźników, także aglomeracyjnych, wprowadzić sprzedaż internetową oraz, na ile równoważyć to będą korzyści z uczestnictwa przewoźników w systemie, obniżyć koszt podróży. To są wyzwania i kierunek dalszego rozwoju projektu – podkreśla Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

– O rozwiązaniu typu „wspólny bilet” dyskutowano na kolei od lat, jednak nikomu nie udało się go do tej pory wprowadzić. My podjęliśmy to wyzwanie i sprostaliśmy mu. Pierwszy efekt naszych prac to Pakiet Podróżnika – oferta przyjazna i znacznie ułatwiająca planowanie podróży – mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. – Głęboko wierzę, że to rozwiązanie szybko zyska dużą popularność i przyczyni się do dalszego wzrostu liczby klientów polskiej kolei – dodaje.

Pakiet Podróżnika stanowi odpowiedź na potrzeby pasażerów korzystających z transportu kolejowego w Polsce. A to dopiero początek. Według założeń, w dalszej perspektywie do Pakietu Podróżnika będą mogli dołączyć inni przewoźnicy.

– Pakiet Podróżnika otwiera dla nas możliwość pozyskania nowych klientów, którzy potrzebują dojechać nie tylko do dużych ośrodków miejskich, lecz także do mniejszych miast. Cieszymy się, że jako największy przewoźnik dalekobieżny w Polsce możemy uczestniczyć w inicjatywie, która staje się ułatwieniem dla naszych pasażerów, bo będą mogli również nabyć bilety w kasach PKP Intercity na przejazdy pociągami POLREGIO i PKP SKM w Trójmieście, a to wszystko na jednym blankiecie w ramach Pakietu Podróżnika – podkreśla Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A.

– Udział w tym projekcie z pewnością zwiększy dostępność do oferty przewoźników kolejowych
i skróci czas zakupu biletów, szczególnie przy wyborze połączeń obsługiwanych przez kilka spółek. Potencjał spółek, które uczestniczą w projekcie, umożliwia klientowi skorzystanie z najszybszych lub najtańszych połączeń na terenie całego kraju z uwzględnieniem połączeń przesiadkowych. Wprowadzenie Pakietu Podróżnika jest pierwszym krokiem do budowy zintegrowanej oferty taryfowej wielu przewoźników – mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Przewozy Regionalne sp. z o.o.

– Wdrożenie Pakietu Podróżnika stanowi istotny przykład otwarcia się kolei na potrzeby pasażerów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie kompleksowe zapewnienie usługi przewozowej w jednym okienku. Ułatwienie procesu zakupu biletu przyniesie efekt pozytywny nie tylko dla klienta, lecz również dla przewoźników kolejowych, którzy postrzegani będą jako kontrahent przyjazny podróżnemu – zaznacza Maciej Lignowski, Prezes Zarządu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o.

Pakiet Podróżnika dostępny jest w kasach wszystkich trzech przewoźników. Docelowo rozwiązanie to będzie dostępne także w internetowym systemie sprzedaży.

Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem prasowym oraz z animacją dot. Pakietu Podróżnika: https://www.youtube.com/watch?v=IQFlVQBpKyc

 

Wydział Prasowy

Biuro Komunikacji i Promocji

Polskie Koleje Państwowe S.A.

 

 

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Current ye@r *